Odbiory mieszkań i domów


NA POCZĄTKU

Kupiłeś nowe mieszkanie? Nieruchomość z rynku wtórnego? Deweloper ukończył budowę Twojego domu? Nadchodzi więc czas na jego odbiór, do którego warto by się przygotować. Dokładne sprawdzenie mieszkania przed odbiorem kluczy może pomóc uniknąć straty czasu i pieniędzy. Dlaczego warto zwrócić szczególną uwagę przy odbiorze lokalu od dewelopera czy spółdzielni? Bo to najlepszy moment, żeby zgłosić ewentualne usterki czy niedoróbki i zobligować wykonawcę do ich usunięcia lub poprawienia.
W trakcie odbioru technicznego dokładamy wszelkich starań, aby wskazać usterki, które utrudniają bądź uniemożliwiają wykończenie mieszkania, a usunięcie ich
z własnych zasobów finansowych może być bardzo uciążliwe i kosztowne.
W czasie odbioru określamy stopień i poziom trudności usunięcia usterek, doradzimy czy należy podpisać protokół zdawczo-odbiorczy, czy wstrzymać się z tą decyzją do usunięcia nieprawidłowości, wskażemy również na co należy zwrócić szczególną uwagę.

PODCZAS ODBIORU w oparciu o Polskie Normy i obowiązujące przepisy oraz przy pomocy profesjonalnych narzędzi sprawdzimy dla Państwa:

  • wymiary pomieszczeń zgodnie z obowiązującymi normami
  • zgodności rozmieszczenia ścian z projektem i indywidualnymi uzgodnieniami
  • krzywizny ścian i jakość tynków
  • instalację elektryczną - rozmieszczenie i sprawność punktów
  • instalację wodną i kanalizacyjną - rozmieszczenie
  • wentylację - rozmieszczenie, ilość i wymiary
  • drzwi, okna, parapety (osadzenie, regulację, uszczelnienia) w tym stan szyb
  • podłogi i posadzki (płaszczyznę i jakość wykonania)
  • balkony, tarasy – płaszczyznę, spadki i jakość wykonania
  • kąty pomiędzy ścianami
  • osłony okienne (np. żaluzje)
  • instalację C.O. i grzejniki - rozmieszczenie
  • wilgotność ścian i posadzek
  • wilgotność i temperaturę powietrza
  • siłę ciągu przewodów wentylacyjnych i nawiewników okiennych
  • wysokość pomieszczeń, parapetów, balustrad
  • szerokość i wysokość otworów drzwiowych (do montażu drzwi wewnętrznych)

PO ODBIORZE przekażemy Państwu komplet niezbędnych informacji o tym:

  • które usterki są krytyczne, które ważne, oraz które nie maja większego znaczenia,
  • czy z takimi usterkami można podpisać protokół zdawczo-odbiorczy mieszkania czy też nie,
  • które usterki mogą powodować późniejsze problemy i zagrożenia,
  • które usterki mogą generować wysokie koszty podczas robót wykończeniowych w mieszkaniu,
  • jak dalej postępować z zauważonymi usterkami,

…..a wszystko po to aby nasi Klienci czuli się pewnie i bezpiecznie